image
15.05.2023.

Uređenje i organizacija poslovnog prostora - Pet osnovnih pravila kojih se treba pridržavati

Uređenje i organizacija poslovnog prostora je ključna za efikasno obavljanje radnih zadataka.

Poslovanje čini važan deo života svakog čoveka. Ono nas definiše, daje mogućnost da se razvijamo, pa i stičemo nova prijateljstva. Imajući ovo u vidu ne čudi što mnogi ističu da im je kancelarija drugi dom, a kolege šira porodica.

S obzirom da provodite najmanje 40 sati nedeljno (tj. oko 2.000 sati godišnje!) u kancelariji veoma je važno da svaki detalj u njoj bude pažljivo isplaniran kako bi imao maksimalnu funkcionalnost. Uređenje i organizacija poslovnog prostora ne utiče samo na estetiku, već i na produktivnost radnika. Samim tim, indirektno i na uspeh kompanije.

Studije pokazuju da loše dizajnirana kancelarija može dovesti do višeg nivoa stresa, emocionalnih raskola, ogorčenosti, konflikta sa kolegama, a u krajnjoj meri i do narušavanja mentalnog zdravlja. Takođe, može negativno da utiče i na fizičko zdravlja, dovodeći do bolova u leđima i slabljenja vida.

Da biste izbegli ove probleme Brian Lack & Company vam daje savete kako da uredite svoj radni prostor.

Uložite u kvalitetnu opremu i kancelarijski nameštaj

Većina zaposlenih radni dan provede sedeći za radnim stolom. Uzimajući u obzir broj sati držanja tela u jednom položaju nabavka dobrog kancelarijskog nameštaja je prva na listi kada je u pitanju uređenje i organizacija poslovnog prostora.

Stručnjaci savetuju da na kancelarijskim stolicama nikako ne treba štedeti. One moraju biti dizajnirane tako da omogućuvaju udobno višečasovno sedenje. Zato je preporučljivo da radni prostor opremite ergonomskim stolicama, sa podesivim rukohvatima, naslonima i memorijskim dodacima za leđa. Na taj način izbeći ćete pojavu bola u leđima i vratu i trnjenje nogu.

Oprema, takođe, igra važnu ulogu u pružanju komfora tokom rada, kao i brzini obavljanja obaveza. Kako se savremeno poslovanje najvećim delom obavlja putem računara vodite računa o njihovim perfomansama. U protivnom, glavobolje i problemi sa vidom biće česta pojava među zaposlenima.

Razmislite o osvetljenju   

Nema boljeg radnog prostora od svetle, prozračne sredine. Dokazano je da prirodno svetlo čini ljude srećnijim i produktivnijim. Zbog toga prilikom uređenja poslovnog prostora obratite pažnju na osvetljenje.

Open space prostor osigurava dovoljno prirodne svetlosti stvarajući prijatno okruženje. Mada i ako koristite stan kao poslovni prostor možete obezbediti obilje dnevnog svetla velikim prozorima i postavljanjem stolova pored njih.

Potrudite se da postavite i odgovaraju rasvetu, koja dopire sa više različitih nivoa, uključujući i radne lampe, kako biste osigurali dobro osvetljenje tokom zimskih dana, kada sunce rano zalazi.

Stvorite prostor za odmor

Sve više direktora i vlasnika kompanija je svesna važnosti odmora u toku radnog vremena. Samo par minuta predaha može dovesti do novog priliva energije i pronalaženja novih ideja.

Iako je pauza u toku rada obavezna i zakonska, stvaranje posebnog prostora u kome će zaposleni moći da provedu svoje slobodno vreme sve više dobija na značaju.

Neformalni prostor, kako se još naziva, nije samo deo koji služi za ručanje i ispijanje kafe, već predstavlja pravu oazu za opuštanje daleko od računara. Dodatna prednost ogleda se u činjenici da pruža neverovatne mogućnosti uređenja. Počev od udobnih kauča, preko velikih televizora, pa do dela za zabavu i rekreaciju - na vama je da odredite u kom će stilu biti prostor za odmor.

Dekoracija poslovnog prostora

Baš kao što nastojite da date luksuzniji izgled domu, tako ispunite i svoj radni prostor elegantnim detaljima. Skupoceni ukras, slika na zidu među vašim diplomama, uspomene sa poslovnih putovanja - samo su neki od elemenata koji pružaju savršenu završnicu u uređenju.

Ne samo da podižu enterijer na viši nivo, već ističu vašu profesionalnost, jer u mnogome govore o vašoj posvećenosti poslu i brizi na svaki detalj.

Održavanje radnog prostora

Uređenje i organizacija poslovnog prostora podrazumeva i redovno čišćenje.

Gomila razbacanih papira na radnom stolu, nesređene police, prenatrpana korpa za otpatke, vidljivi tragovi prašine stvaraju negativni utisak saradnika, te dovode u pitanje i ostvarivanje saradnje sa vama.

Svakako, ne treba zaboraviti da neuredni radni prostor negativno utiče na zdravlje ljudi koji u njemu borave. Isparenja, prašina i druge štetne supstance stvaraju ustajali vazduh, a rad u takvoj prostoriji može da dovede do pojave astme, alergija i raznih respiratornih problema.

Ukoliko vam je potreban poslovni prostor stručni tim Brian Lack & Company vam može u tome pomoći.

 


Kontakt Info

T: +381 11 40 10 888

T: +381 69 40 10 410

E: [email protected]

BW Residence, Tower A, Hercegovačka 14/6, 4th floor,
11000 Beograd, Srbija

NEWSLETTER

Prijavite se na naš Newsletter i budite informisani na vreme o novim nekretninama.

  • Telefon

  • +381 11 40 10 888

  • Br. u registru

  • #375